Lähetystyö Kinnulan seurakunnassa

Lähetyössä toimii tukiryhmä. Tukiryhmä ideoi ja totettaa tapahtumia ja toimintaa seurakunnassa. Tukiryhmätoiminta on vapaaehtoistyötä ja sinne ovat kaikki seurakuntalaiset tervetulleita! Syksyn ensimmäisessä kokoontumisessa lähetystukiryhmässä suunnittelimme ensi vuodelle talvitapahtumaa seurakuntakodin yhteyteen. Mäenlaskua ja makkaranpaistoa ulkona, kahvia, mehua, laskiaispullaa ja pientä ohjelmaa seurakuntakodissa. Tuottoja kerätään kummilapsille Mugun lääniin Nepaliin, jonne seurakunta on tehnyt kummilapsisopimuksen tukemaan kaikkein köyhimpien tyttöjen ja vammaisten koulunkäyntiä.

Kirkon herätysliikkeiden kanssa teemme yhteistyötä, niistä vieraillaan seurakunnissa aika ajoin. Joulun aikaan laulamme kauneimpia joululauluja sekä kirkossa että Muholan monitoimitalolla. Niissä kerätään kolehti lähetystyölle.

Seurakunta tukee lähetystyötä

Seurakunnan talousarvioon on varattu määrärahaa lähetykselle. Talousarvioavustuksia tilitetään Pipliaseuralle, Suomen Lähetysseuralle (SLS) ja Kirkon Ulkomaanavulle (KUA).

Pipliaseura on maan vanhin kristillinen järjestö. Pipliaseura tekee kansainvälistä raamattutyötä, harjoittaa kustannustoimintaa sekä edistää raamatunkäyttöä. Kansainväliseen työhön kuuluu raamatunkäännöstyö, lukutaitotyö, hiv-työ sekä Raamatun käytön edistäminen. Suomen Pipliaseura on Suomen ev. lut. kirkon virallinen lähetysjärjestö.

Kirkon Ulkomaanavun kautta kerätään varoja hädänalaisiin maihin. KUA:N motto on, että ongelmat tulee ratkaista niissä maissa, joista lähdetään pakolaisiksi, ettei heidän edes tarvitsisi lähteä omasta maastaan.

Tapahtumatuottojen ja talousarvioavustusten lisäksi lähetystyölle tilitetään kolehtituottoja eri järjestöjen kautta ympärivuoden.

Uusi nimikkokohde

Kinnulan seurakunnalla on monia vuosia ollut nimikkokohde SLS:n kautta Namibiassa, siellä Nkurenkukun oppikoulu. Nyt avustustyö on kantanut hedelmän niin, että he jatkavat toimintaa omin voimin. Seurakuntamme valtuusto valitsi uuden nimikkokohteen Suomen Lähetysseuran kautta ja lähtee tukemaan kohdetta. Uusi nimikkokohde on Senegalissa, tuemme oppilaskoti- ja kummikoulutyötä, että vähävaraisimmatkin lapset, vammaiset ja päiväkoti-ikäiset voisivat saada opetusta. Sopimukseen sisältyy myös naisten ammattikoulutuksen tukeminen, naisten on vaikea saada kehitysmaissa itselleen ammattia. Talousarviossa on summa, jolla tuemme vuosittain kohdetta.

Seurakunnan yhteinen kummilapsityö

Seurakunnalla on kaikkien työalojen yhteinen kummilapsikohde Nepalin Mugun kylässä. Siellä kohteena ovat daliti-tytöt ja vammaiset, jotka ovat kaikkein köyhimmältä alueelta. Tuemme heidän mahdollisuuttaan käydä koulua ja opiskella ammattiin. Kummilapsityöhön varoja kerätään seurakunnan tilaisuuksissa, siihen ei ole budjettivaroja. Laita siis lantti kippoon, käy kaffilla myyjäisissä tai osta jotain myyjäispöydästä - tuet siten tärkeitä kohteita ja asioita!

"Taas uudet kielet vievät sanomaa, sydämet uudet liekkiin syttyvät. Uusissa maissa uudet ihmiset Kristuksen ensi kertaa kohtaavat". Virsi 427:1