Kirkkovaltuusto

Seurakunnan ylin päättävä elin on kirkkovaltuusto. Kinnulan seurakunnan kirkkovaltuustossa on 15 paikkaa ja ryhmiä kaksi:  Keskustalainen seurakuntaväki (14 paikkaa) ja Kinnulan demarit (1paikka).

Kirkkovaltuusto valitaan joka neljäs vuosi seurakuntavaaleilla, joissa äänioikeutettuja ovat kaikki 16 vuotta täyttäneet seurakunnan konfirmoidut jäsenet.

Kirkkovaltuuston kokous on julkinen ja kaille avoin.

Kirkkovaltuuston tehtävät

- toiminta- ja taloussuunnitelman sekä tilinpäätöksen hyväksyminen

- virkojen perustaminen ja lakkauttaminen, luottamushenkilövalinnat

- johto-ja ohjesääntöjen hyväksyminen

- investoinneista ja kiinteistökaupoista päättäminen

- kirkollisverosta päättäminen

Kirkkovaltuuston kokoonpano

Kirkkovaltuuston puheenjohtajana kaudella 2023 - 24 toimii Raija Liisa Kinnunen ja varapuheenjohtajana Sirkka-Liisa Pelto-Arvo.

Jäsenet:  Samuel Demarco, Raija Liisa Kinnunen, Raimo Leppänen, Teijo Meriläinen, Lassi Niinijärvi, Jaana Nykvist-Pekkarinen, Tapani Pasanen, Risto Pekkarinen, Sebastian Pekkarinen, Tapio Pekkarinen, Sirkka-Liisa Pelto-Arvo, Jarkko Rekonen, Marja Liisa Salonpää, Tarmo Toikkanen, ja Olavi Tuikkanen.

Varajäsenet: ei ole

Kirkkovaltuuston pöytäkirja 26.1.2023 pdf