alba ja tennarit

Rippikoulu

Suomessa rippikoulu käydään yleensä sinä vuonna kun nuori täyttää 15v. Rippikoulu sisältää tutustumista oman seurakunnan toimintaan ja työntekijöihin, sekä opintoja kristinuskosta. Rippikoulu tarjoaa hyvän mahdollisuuden pohtia omaa uskoa ja suhdetta seurakuntaan; nuori otetaan mukaan omana itsenään ja tarjotaan mahdollisuus jakaa omia ajatuksia ja kokemuksia. Rippikoulun suorittamisen jälkeen saa oikeuden osallistua konfirmaatioon.

Rippikoulun käynyt ja konfirmoitu seurakunnan jäsen saa oikeuden:

- Osallistua itsenäisesti ehtoolliselle
- Toimia kummina
- Voi saada kirkollisen vihkimisen
- Saa äänestää seurakuntavaaleissa (+16v)
- Saa asettua ehdolle saurakuntavaaleissa (+18v)

Aikuisrippikoulu

Rippikoulun voi käydä myös aikuisena. Silloin rippikoulu on yleensä yksityisrippikoulu jonka sisältö, aikataulu ja muoto räätälöidään yhdessä papin ja rippikouluun tulevan kanssa. Jos haluat aikuisena käydä rippikoulun, ota yhteyttä seurakuntamme pappeihin, yhteystiedot löydät täältä.

Rippikoulut 2022

Rippikoulun 2019 tutustumisjakso alkaa 1. adventtisunnuntaina 28.11.2021 jumalanpalveluksella Kinnulan kirkossa. Vanhemmille tarkoitettu infotilaisuus messun jälkeen seurakuntakodissa. Käymme koululla marraskuussa, jossa jaetaan ilmoittautumiskaavakkeet rippikouluun. Tutustumisjakso on kaikille sama, riippumatta siitä missä käyt rippikoulun.

Rippikouloulaisten opetusviikonloppu pidetään seurakuntakodissa  19.-20.3.2022 siten, että lauantaina on varsinainen opetuspäivä (klo aika ilmoitetaan tarkemmin myöhemmin) ja sunnuntaina menemme porukalla messuun Kinnulan kirkkoon, jossa voimme yhdessä käydä ehtoollisella.

Kinnulalaisten rippikoululeiri on Kannonkosken Piispalassa 18.-23.6. ja konfirmaatio Kinnulan kirkossa 3.7.2022 klo 10.  Tarkemmat kellonajat ilmoitetaan myöhemmin.  Leirikirje lähetetään kaikille hyvissä ajoin ennen leriä, jossa on myös kaikki tiedot vanhempia varten.

alba ja hihat