Kirkon remontti alkaa 5.6.2023

Kirkko sankarihaudan suunnalta_S.jpg

Kirkkomme odotettu remontti lähestyy.

Huhtikuussa kirkkohallitus myönsi 80%:n avustuksen kirkon julkisivun remontointiin kirkollisen rakennusperinnön säilyttämiseksi. Avustuksen johdosta kirkon remontti jaetaan kahteen osaan.

Tämän kesän ja alkusyksyn aikana keskitytään kirkon ulkopuolisiin kohteisiin; uusitaan kirkon katto, maalataan ulkoseinät ja tehdään kaivuutyöt, muun muassa rakennetaan sadevesiviemäröinnit.

Sähkötyöt, valaisimien ja lämmityksen uusiminen, sekä tarvittavat muut työt siirtyvät myöhemmäksi, mahdollisesti seuraavalle vuodelle.

Käytännössä remontti näkyy siten, että kirkko sulkeutuu tilaisuuksilta 5.6.2023, ja kirkon ympäristö aidataan työmaa-alueeksi, jossa liikkuminen on kiellettyä turvallisuussyistä.

Hautausmaalla voi käydä normaaliin tapaan hoitamassa hautoja ja muistelemassa läheisiä.

Hautaukset tapahtuvat remontin ajan hautausmaalla "suoraan hautaan siunaamisina".

Remontti vaikuttaa myös seurakuntasalin käyttöön.

Jumalanpalvelukset ja muita toimituksia siirtyy remontin ajaksi kirkosta seurakuntatalolle. Siksi sali järjestellään "kirkkomaiseksi", muun muassa pöydät poistuvat salin puolelta.

Seurakuntatalon "kahviossa" voi pitää pieniä, 20-30 henkilön tilaisuuksia, (esimerkiksi muistotilaisuuksia). Suurempia tilaisuuksia varten voi kysyä esimerkiksi Rauhanyhdistyksen tiloja (Kyösti Vasalampi, puh 0400965692).

Seurakuntalaisilta toivotaan ymmärrystä remontista aiheutuvia järjestelyjä kohtaan. Olemme kiitollisia saadessamme rakkaan kotikirkkomme kuntoon. Edellisestä remontista on aikaa jo 30 vuotta ja näiden tulevien korjausten avulla pääsemme taas toivottavasti vuosikymmeniä eteenpäin.

2023-05-23 19:25:00.0