Uuden vt.kirkkoherran esittely

kuvassa uusi vt.kirkkoherra Janne Isomaa

Janne Isomaa

Olen Janne Isomaa. Olen saanut virkamääräyksen Pihtiputaan ja Kinnulan yhteiseen kirkkoherran virkaan syyskuun alusta vuoden loppuun saakka. Pihtiputaan ja Kinnulan kirkkovaltuustot päättävät elokuussa, saanko vakinaisen kirkkoherran viran.

Siirryn Pihtiputaan ja Kinnulan kirkkoherran virkaan Ylivieskan seurakunnan Merijärven kappeliseurakunnan kappalaisen virasta.

Iloitsen perheestäni. Asun Perheeni kanssa Haapajärvellä. Perheeseeni kuuluu vaimo ja kymmenen lasta. Lapsista osa on jo muuttanut pois kotoa.

Iloitsen merkityksellisestä työstä, siitä että saan kohdata seurakuntalaisia ja työtovereita. On mukava palvella lähimmäisiä ja saada olla elämän peruskysymysten äärellä.  Nautin jumalanpalveluselämässä virsistä ja muustakin kauniista musiikista.

Tunsin kutsumusta papin työhön jo lukion jälkeisinä vuosina. En päässyt kutsumuksestani eroon. Opiskelin papiksi aikuisiällä. Olen kiitollinen siitä, että saan nyt tehdä haluamaani työtä.

Toivon, että seurakuntalaiset lähestyisivät rohkeasti minua iloineen ja huolineen.

Tavoitteena on saada seurakunnan toimintaan mukaan mahdollisimman paljon seurakuntalaisia. Aluksi työssäni tärkeä painopiste on, että seurakuntalaiset mieltäisivät jumalanpalveluselämän seurakunnan toiminnan lähtökohdaksi.

Yritän toiminnallani viestittää kaikille lähimmäisilleni, että he ovat arvokkaita ihmisiä. Haluan pyrkiä siihen, että lähimmäiseni kokevat tulleensa kohdatuiksi. Myönteinen kokemus kohdatuksi tulemisesta rohkaisee ihmistä tulemaan seurakunnan tilaisuuksiin ja toimimaan palvelutehtävissä.

Hyvä hallinto ja hyvä yhteistyö luottamushenkilöiden ja työtovereiden kanssa on erityisen tärkeää. Hyvä työilmapiiri sekä työyhteisöissä että hallinnossa rohkaisee avoimeen ja kunnioittavaan vuorovaikutukseen. Hyvä työyhteisö, rakentava toiminta luottamushenkilöiden ja kaikkien seurakuntalaisten kanssa on avainasia työssä jaksamiseen niin Pihtiputaalla kuin Kinnulassakin.

Saan voimaa työhöni perheeltäni ja muilta läheisiltä ihmisiltä.

Myös lenkkeily auttaa työstä palautumiseen. Talvella hiihdän ja kesäaikaan käyn juoksulenkeillä tai pyöräilen. Jonkin verran myös lueskelen. Kuuntelen silloin tällöin kaunista klassista ja hengellistä musiikkia.

Iloitsen siitä, että saan itsekin olla Sanan kuulossa, Jumalan armon hoidettavana.

Jumalan siunausta kesäaikaanne!

Janne Isomaa